Friday, December 26, 2008

WTF?

Honestly, aku ni tak berapa paham dengan lawak British. Last night, I watched some random comedy show, and it was like...WTF? Diorang tergelak-gelak ntah apa yang lawaknya...Tapi ada jugak yang aku suka, like Mr. Bean (Abang Rowan) and Little Britain (Mamat gemuk tuh).

Oh, and there's this one time when I was hunting some warehouse sale products with my sis, masa nak balik tu, ada la mamat Australian ni duk dengan bersungguh-sungguh nye kecek namo rima nge partner dio. Aku pon tersenyum. Mamat tuh tengok jah katku. It's not that I adore Australians, but I just can't stand their accents. So, so, so thick, man. Like when Ian Wright's talking in front of you. I just can't stop laughing everytime an Australian talks with their thick accent. I don't hate Australians. Aku suko kat Hugh Jackman....sapo lagi heh. But I have nothing against British accent. Guys like Jude Law, Heli Potter (Apih's words), Clive Owen are HoOoOt. Tamabh2 lagi dengan accent mereka. Auww!

"Are you in a hurry?" said that old woman.

"A'hah." I replied.

"It's alright, you can queue in front of me."


Kejadian ini berlaku semasa di LCCT a.k.a Hell. Actually, aku tak berapa pehe gapo dio old woman tuh kecek sebab British accent nih payoh sikit nok pehe. Tapi sebab aku tok tau nok oyak gapo, takut nanti aku speaking key, terbelit lidoh pulok. Takut tersaloh grammar la, katakan. So, I decided to reply the most easiest form of communication. "A'hah". Lagipon, mokcik tuh baik hati retek. hehehehe.

Foreigners actually freak me out. Eventhough I have like, 3 pen-pals in British. Mulo2 lagi aku oyap doh:

"Excuse me if I'm bad in English. It's my second language."


So, diorang pon reply la (Sajo jah nok wat nyedak hati aku tuuu):

"No! Ur english iz juz fine. So, wer do u liv? Gud luck! Byez"


Aku heran la. Aku habih tey duk jago grammar aku, tapi sek2 dio naip macam budok2 skoloh hingusan. Haihh.

1 comment:

Ahlami said...

Australians? thick accent?
ho...setuju sgt lahh...
sero supo panje lidoh2 pok2 dio kecek..huhu

bubye
amie

hamster virtual pon jadi laa